Wybierając się na zakupy, chcemy przede wszystkim nabyć te, produkty, które są potrzebne i których kupno zaplanowaliśmy sobie przed wyjściem z domu. Coraz częściej jednakże sklepy nie są jedynie punktem, gdzie szybko załatwia się sprawę, ale przede wszystkim stają się miejscem przebywania, a nawet, w ograniczonym zakresie, spędzania wolnego czasu.

Dlatego tak ważne staje się wyposażenie sklepu, aby było one estetyczne, funkcjonalne i przede wszystkim przyjazne dla każdego klienta. Każdy przecież lubi sobie czasem pochodzić między półkami, nawet jeśli do koszyka wrzucił już wszystkie potrzebne produkty, które chce kupić. Rozumieją to przede wszystkim duże galerie handlowe, które organizują się tak, aby każdy był chętny spędzić w nich jak najwięcej czasu.

Sklep, do którego klient wraca

Są to bardzo dobrze wyposażone sklepy, które cenią sobie obecność osób, nawet jeśli te aktualnie nie robią zakupów. Traktują to bowiem jako nowoczesne działanie marketingowe z zakresu merchandisingu, opierające się na przywiązywaniu klienta do siebie poprzez powodowanie, że będzie się on dobrze czuł w miejscu, w którym przebywa, tak więc ze chce do niego wracać, aby zrobić kolejne zakupy.

Oczywiście aby to się stało, nie tylko kwestie estetyczne są ważne, ale również wyposażenie sklepów w towary w jak największej ilości, w różnych kategoriach cenowych i wielu markach. Nie ma bowiem nic denerwującego, jak konieczność udania się do innego sklepu, bo w tym nie można kupić tego, co się chce. W pierwszej kolejności trzeba wyposażyć sklep we wszystkie możliwe towary.